Jeg ble født i det store landet som ble kalt Sovjetunionen eller USSR. Morsmålet mitt er russisk, og jeg vokste opp og gikk på skole i to republikker, Moldova og Ukraina. Familien min og barndomsvennene mine bor nå i Litauen, Latvia, Georgia, Armenia og Usbekistan. Jeg har en doktorgrad fra Kievs universitet i internasjonal økonomi med mål om å bli diplomat i ungdommen.
Før jeg kom til Sverige, stoppet jeg i Norge på 90-tallet, en fantastisk vakker havneby i Sandefjord med et nytt språk og fascinerende natur. Arbeid og liv tok meg enda lenger til et vakkert land, Sverige, som har vært mitt hjem i 21 år nå. Å reise og bli kjent med verden gjennom møter med nye mennesker og nye steder har blitt min største interesse, og derfor er det så inspirerende å møte nye reisende. Jeg elsker å lære nye språk, land, mentalitet, folks oppførsel, historie og kultur. I dag snakker jeg svensk, norsk, engelsk, russisk og ukrainsk, og lærer nå spansk og tysk. Vi sees snart på reiser :-)
Turguiden Irina var fantastisk! Hun hjalp meg mer enn nødvendig da jeg ble syk på turen og måtte både dra til sykehuset og reise hjem tidlig.
En fantastisk tur til et reisemål utenom det vanlige. Høyt tempo, men veldig godt organisert. Guiden vår Irina var helt suveren som turleder – man bør være forsiktig med henne!
Takk for en fin og fin tur. Glad for appen, og god informasjon fra Irina i tiden før turen.
Guiden vår, Gabriel, var fantastisk. Han serverte så mye kunnskap og informasjon på veldig god engelsk. Jeg likte appen deres med reiseprogrammer og muligheten til å chatte og dele bilder. Jeg reiser med et engelsk kor annethvert år, og det finnes et lignende kor, Vamos, så det var en fin gjenkjennelsesfaktor. Programmet generelt var bra, man fikk en god oversikt over historien takket være guiden. Glemte å legge til at sjåføren vår, Stefan, også var veldig hyggelig og følte seg trygg og bra. Men totalt sett veldig fornøyd med turen, og det er ikke umulig at jeg drar med dere igjen. Dette føltes som et reisemål som var bedre med et program og en guide enn å reise på egenhånd. Jeg ville ikke ha klart å se og oppleve så mye på samme tid på egenhånd.
Turen som helhet var flott! Kunnskapsrik og vennlig guide fra Rolfs. Noen ganger litt støyende med den lokale guiden som var med hele turen. De fleste utfluktene, maten og hotellene var bra.
Både Irina og Christian var veldig flinke guider! Hold godt fast i dem! Vi lærte og så mye i Romania i løpet av disse åtte dagene og spiste mye god mat.
Vi bruker våre egne informasjonskapsler og tredjeparts informasjonskapsler slik at vi kan vise deg nettstedet og bedre forstå hvordan du bruker den, slik at vi kan forbedre tjenestene vi tilbyr.